tisdag 21 april 2009

En fix ide!

Har fått en fix ide på hjärnan, jag tror nämligen att om jag går och köper
mig en "egen liten bil" så kommer jag att börja köra själv också! Kanske
är det vad som krävs för att jag ska komma över min " köra bil skräck"?
Jag vet inte, vad tror ni ?? Ni som är i min sits, hur gör ni ?? Jag är rädd
för mig själv när jag kör Morgans "stora stora" Volvo V70, känner mig
inte att dugg trygg eller tycker att det är roligt att köra ....... jag har
alltid känt att "jag behöver ingen bil-jag klarar mig så bra ändå, jag har ju
mina ben och min cykel och det räcker gott och väl !!!....." Men ju mer jag
tänker på saken, desto mer vill jag ha en egen liten bil att träna mig att
köra i .......... I går gick jag igenom nästa alla bilar på blocket och såg massor
av bilar som jag kunde tänka mig att köra runt i, den ena dyrare eller käckare
än den andra :0) På väg hem från jobbet idag fick jag vända mig om flera
gånger för att försöka hinna se vad det var för bil som körde förbi, har blivit
"bil tokig" .....ha ha ha.....det kunde man inte tro om mig va??!! HM låt se,
kanske en GOLF GTI, RENAULT CLIO eller varför inte en TOYOTA URBAN
CRUISE el VERSO .........Så fina bilar ! Eller kan ni som vet ge mig tips på en
lättkörd "första gångsbil"??.........

4 kommentarer:

Mamman sa...

Ja du min vän, själv kör jag ju stora stora Ford Explorer - rena rama dödsmaskinen. Väldigt bra bil. =)
Vill också säga stort tack för vår mysiga kväll. Jag har totalt fått chevré med rödbetssalsa på hjärnan. Förnimmer andra ingredienser som varm honung, rödlök och balsamvinäger ... mmmm mumma.
Kör lugnt i trafiken nu. Eller som trafikstyrelsen av något slag har gått ut o sagt att alla borde göra(!?) - "Kör som en kärring" ... =)

Maritasblogg sa...

Hurra vännen ! Varför inte göra sällskap i sommar när jag ska lära mig umeå , sent på sommarkvällen.. Lite trafik och lättare att hitta . Då får du samtidigt prova vår LILL BIL. Mazdan. Förstår dig fullt ut, jag gillar inte att köra bussen !!!

Kram

SysterYster sa...

Alltså visst är det härligt med sånna ryck!!! Som jag med skotern :) Min lilla röda nisse är ju en kanon bil du skulle testa den, kommer ni hem nåt framöver kan vi ut o driva!

fjortisensmorsa sa...

Hej! Du måste provköra Suzuki Swift!! "Som att köra en gocart" enligt min sambo!Jag älskar min bil, liten och smidig!Ha en bra dag!