måndag 23 februari 2009

Bortglömd av farbror Doktorn

Dagen började bra, kokade mannagrynsgröt till barnen som Felicia beställt
igår. Vi åt frukost , jag drack chocklad dryck med mint smak och vi pratade
på om lite allt möjligt. Gjorde oss klara för att gå till skola, dagis och jobb.
Det var fullt upp på jobbet iom att jag var hemma med Sebastian i
fredags så hade jag lite extra att göra. Lunch blev Capuccino dryck, sitter
och läser tidningen när telefonen ringer, det var dagis! Sebastian dålig, bara
grin och gnäll och verkar ha ont i örat. Så det var bara att avsluta på jobbet
packa i hop och gå. Kommer på dagis, ska ringa vårdcentralen för en tid men
där svarar dom att återuppringnings tiderna för dagen är slut, klick. Beslutar
mig ändå för att gå till vårdcentralen iom att vi är påklädda och det är ändå bara
5 minuter bort. Tyvärr så kan inte kvinnan i receptionen boka in oss på ngn
läkartid för att tiderna är slut så vi ska få träffa en sköterska i stället. Vi får
vänta 2o min ca jag berättar mitt ärende och vips så har hon överbokat en
"stackars läkares tid". Vi skulle få gå före i kön så väntan skulle kanske bara
bli några minuter härligt tänkte jag (för jag började känna mig lite kissnödig...).
Doktorerna kom och gick, ropade in patient efter patient, Sebastian sprang
fram och tillbaka i korridoren och vi lekte emellanåt. Dessa minuter blev
till halv timmar. Började tro att jag missuppfattade kvinnan i receptionen så
jag var tvungen att gå tillbaka och fråga, men oj säger hon är ni kvar än,ni
hade ju tid 14.15. Jag går tillbaka och ska knacka på NN:s läkarens dörr, som
hon i receptionen sa att jag skulle göra - men ingen var där! Hmmmm borta
är doktorn, hör då sköterskor som pratar med varandra och de undrar också
vars NN har tagit vägen.....Då haffar jag en sköterska och säger att vi hade en
tid för 1.30 tim sedan men att läkaren verkar vara borta och helt missat
eller glömt bort oss ....... Börjar nu känna hur less jag är av att ha varit på
vårdcentralen i över 2 timmar (roligare kan man ju ha det) och med en son
som börjar känna samma sak, leksakerna är inte så kul längre och med en
mamma som inte orkar springa mer i korridorerna och knipa samtidigt.
Då ordnar sköterskan fram läkare xx istället, tack för det säger jag det ska bara
kollas i Sebastians öron. Jo nog såg det lite rött ut, så det blev penecellin!
Nu hemma kan jag ändå inte låta bli att undra vad som hände med doktor NN?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Han kanske fanns i ngn skrubb pökandes med ngn nurse!!!! :)

Maritasblogg sa...

Ja, vad hände med mr NN. Om han inte var i skrubben så måste han ändå gjort något som han inte ville någon annan skulle få veta. Man försvinner ju inte upp i rök så där !Något lurt var det !!! På toa och tog en trall kanske , om ingen annan verka saknas ! // Kram

Hoppas all jäkla skit med infektioner ger sig nu för Sebbe !!//puss

Mamman sa...

Gud så snuskig fantasi ni har här inne... =) Jag tror att han helt enkelt fick alzeimers, som han i danska serien Sommer. Trodde plötsligt att han var en av de där som fixar tvätten och följde med dem i lastbilen på baksidan iförd endast ett par landstingskallingar i alldeles för stor storlek. Hans fru har lyst honom så vi får bara nu hoppas att natten blir mild.
Tack för mig =)

Ps/Hoppas att lille S blir frisk fort. Nu har han väl ändå fyllt sin kvot av vintersjukor.

Mia sa...

Ha ha ha så goa ni är :=D Kanske står det något på VKs första sida i morgon .......

Ja jag tycker oxå att det börjar
på att vara nog nu, jag tyar snart inte längre (karl-oscar....)