onsdag 18 februari 2009

Sikte mot Beach 2009 !

Hur har det gått nu då undrar ni säkert nyfikna som ni är ??......!! Jo vi gick som sagt och vägde oss i dag och trot eller ej så visade vågen lättare både för mig och M. ! Yes Yes villken start, det är det här som gör det värt att fortsätta kämpa vidare! För denna gång tänkte jag nämna viktminskningen (så att ni ser att det verkligen funkar) jag - 3.9 kg och M. -5.4 kg (män går tydligen ner mer än kvinnor så här i början av kuren, ifall ni undrar.....)
En veckas jobbig diet har gett resultat och nu är det bara att kämpa på vidare med vecka två!! Den verkar inte ska bli så mycket lättare den, inte rent "psykologiskt" iaf men mättnads känslan kommer att infinna sig (så då slipper M gå om kring o säga att han är så hungrig hela tiden....).
Har inte hört något från mina utmanare??

Ha en mysig kväll!

5 kommentarer:

Mamman sa...

Ni är jätteduktiga!
Kommer vi med planet så kör vi flytande diet en hel vecka... eller hur? ;)

Mia sa...

Tack !
Ja, du menar en annan slags flytande diet - eller??
Så klart vi kommer med planet ;0§

Maritasblogg sa...

Grattis Grattis. Vad glad jag blir.. I denna takt blir livet snart vanligt igen !!
Vad det gäller utmaningen så är det ett stort och viktigt beslut !! Då måste man vara överens och Lena är som bortblåst på bloggen !!! Hon varken gör inlägg eller kommenterar !! Jag tar upp det med henne när hon behagar vakna till liv igen !!// kram

Anonym sa...

Heja på!
Inser du hur mycket det är?
Jag som alltid ser kilona i margarinpaket ser just nu framför mig (nästan)4 stora enkilospaket margarin för dig och (drygt) 5 för Morgan!!! Otroligt bra. Ni är på gång!
Kram.
(jag har inte direkt hakat på utmaningen men kör lite halvhjärtat på mitt eget vis, har inte riktigt fått inspirationen än...)

Asian living in Sweden sa...

Hurra!Hurra! Both of you are super!!!!!
I can imagine both of you being healtier & fitter in no time!
I am sooooo excited for both of you!