tisdag 3 februari 2009

Härligt med en ledig dag!

I morse när vi klev upp så visade termometern på -14 grader, men solen skiner så det lär nog bli en promenad med Sebastian i vagnen idag ändå! Nu har Morgan börjat att jobba igen, jag har minskat min arbetstid till 75% och Seb är heltid på dagis. Därför känns det xtra skönt när jag har en ledig dag så vi får vara hemma och bara mysa och ha en lugn och stilla dag tillsammans........
Jag passar på att chilla lite framför datorn när han sover sin fm lur.
Skulle kunna göra annat,städa ur lite skåp tex........men fy så trist, det får vänta :0))
Blev lite inspirerad efter IKEA , fick mycket nya input och vi såg en del nya möbler som vi är sugna på att köpa. Vi ska tapetsera om i hallen och köket (det är gula tapeter, inte riktigt min favo färg) och inget är gjort åt det sedan jag o sedan M flyttade in. Jag har tänkt på det länge och nu har vi kommit så långt att vi bestämt oss för att göra något åt det! Vi ska även byta rum med
barnen (villket projekt det kommer att bli.....) men för att det ska bli så bra för oss alla som möjligt så behövs det göras. Det enda trista med att bo i en lägenhet är att inte ha helt fria händer till att göra precis som man vill.........men vi trivs här, fast nog skulle jag bra gärna vilja bo i ett "eget litet hus" ................. hmmmmmmmm tänker ni, jobbar inte M. som snickare och bygger upp hus till höger och vänster, varför inte bygga upp ett eget litet hus till familjen?? Fast det är inte så lätt, det är inte att bara bygga, tomt ska köpas mm mm så i slut ändan är man uppe i samma kostnad som att köpa ett färdigt hus ändå. Men drömma kan jag alltid göra :0)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haloooo!
visst är det skönt med eget hus, men som erfaren husägare närmare bestämt 18 år!!! så må jag säga att det skulle va skönt med lägenhet, här är hela tiden nåt att göra, lägger hellre pengarna på annat!!(Resor hihi!) och inte blir nåt gjort heller för den delen så vi lever i ett kråkslott!!! Suck.........